Bangkok, Khoa Yai, Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisa Ruigrok - WaarBenJij.nu Bangkok, Khoa Yai, Ankor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisa Ruigrok - WaarBenJij.nu

Bangkok, Khoa Yai, Ankor Wat

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

31-12-2015
Wow! Daar stond ik dan op schiphol, na 2 maanden van voorbereiding was het toch vrij emotioneel om mijn dierbaren voor 3 maandjes gedag te zwaaien. Na de nodige afleveringen locked up abroad had ik toch gezonde spanning om de reis (met overstap op Hong Kong) alleen te maken. Gelukkig voor mij ging het allemaal erg soepel en was ik na de nodige films, gratis toblerone en ontbijtjes al snel op mijn plaats van bestemming: Bangkok! na enigzins beduusd rond te lopen op het vliegveld op zoek naar de taxi's. Ik trof het want ik kreeg als chaffeur een aardige analfabetische en niet engels sprekende meneer die met zijn neppe Ray-Ben bril toch wel heel stoer leek. Wat doe je dan als je toch graaf naar je hotel wilt? Juist, dan bel je je hotel en laat je de baliemedewerker daar als tolk optreden. Heerlijk even geslapen en na een aantal uur kwam mijn goedlachse reismaatje Richard binnen. Door een klein topografisch foutje van mij dachten we oud en nieuw op Khoa San road (de feeststraat van Bangkok) door zouden brengen. Helaas bleek de straat waar wij oud en nieuw gevierd hebben toch maar een klein zijstraatje te zijn, vandaar dat het vuurwerk te omschrijven was met 3 romijnse kaarsen en een voetzoeker. Gelukkig maakte het jammende Bob Marley bandje veel goed!! Happy Newyear!!

01-01-2016
De eerste dag moesten wij beide misschien nog wat bijgekomen van de vlucht. De tweede dag besefte we eigenlijk pas hoe ontzettend goedkoop alles was. 0,66 L bier in een restaurant voor 2 euro, cocktail buckets voor 3 euro, een vol bord eten voor 2 euro. Wij voelde ons de koning te rijk!!
Heerlijk al die eettentjes langs de weg, helaas is niet alles voor ons te eten omdat het verschikkelijk pittig is. Jammer voor Richard trapte hij in mijn grapje en at zonder tegenprestatie 3 pepers op, helaas staat dit niet op film! Een beetje schuldig voelde ik me wel, dus heb maar snel een fruit sapje gekocht want het stoom kwam figuurlijk uit zijn oren. Na een heerlijke voetmassage van een thais vrouwtje kon ik met een goed en voldaan gevoel gaan slapen. Bangkok, je bent te gek!

02-01
Er stond een fietstocht bij Co van Kessel op de planning, meestal ben ik niet zo van de toeristische fietstochten, maar verschillende bronnen tipte ons erover dus why not?! Allebei op een oranje fietsje gezamelijk met onze fietsleiders Bobo en On en ongeveer een halve groep Nederlanders hebben wij de binnen en buiten wijken van Bangkok getrotseerd. Wij voelde ons vrij badass op onze oranje fietstjes en konden het dan ook niet laten om 'bad boys bad boys' te zingen. Het was een waanzinnige tocht met veel contrasten: waanzinnige tempels en vieze armoedige buurtjes, waar alle kindjes je maar al te graag een high-five gaven! Alhoewel ik het niet van tevoren had gedacht, de fietstocht was echt tof!

03-01
Hoe gaaf Bangkok ook was, wij hadden beide wel weer zin om de natuur op te zoeken na een rit van 3 uur in de locale bus (2,50 eu) arriveerde we in een doprje Pak Chong. Onze voorbereiding was wederom nehiel, dus vroegen we of een vrouwtje bij het busstation iets wist. Ze begon te jodelen, en wees ons de weg naar een leuk hosteltje gelegen op een prachtig resort met zwembad.

04-01
We hadden een tour geboekt naar Khoa Yai Nation Park, ze beloofde waanzinnige natuur en wildlife. De waanzinnige natuur werd al snel zichtbaar toen we met de gids door de jungle gingen trekken, niet over de gebaande paden maar letterlijk het klimmen en klauteren en met je knieetjes door de bagger. Super mooie tour gehad, maar helaas geen wilde olifanten gespot. Wel een hoop aapjes gezien, die trekken juist erg naar de toeristen toe. Op advies van mijn moedertje de aapjes niet aangeraakt maar gewoon op afstand zitten genieten van die gekke, speelse en slingerende beestjes.

07-01
Na een relax dag aan het zwembad en twee reisdagen met de bus moesten wij de cambodjaanse (?) grens betreden. Eerlijk gezegd keek ik hier een beetje tegenop maar is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Alhoewel ik blij was dat Richard mij vergezelde, er liepen veel vreemde mannetjes die neppe visa's aanboden voor de helft van het geld. Binnen 2 uurtjes kwamen we aan in Siem Riep, wat een gekkigheid weer, hier moesten we even aan wennen na alle rust en natuur van de afgelopen dagen. Het is bizar hoe snel je went aan de prijzen van Thailand, dus toen we in Cambodja aankwamen viel onze mond open en zijn we al helemaal flink gaan afdingen (u kunt trots op mij zijn mam).

08-01
We hadden een tuktuk chaffeur voor twee hele dagen gehuurd. Vandaag zouden we alle 'kleinere' tempels bezichtigen. De tempels zijn zo mooi en robuust, en wat ik het meest bijzondere vind: ze laten de natuur hier het werk doen. De aapjes spelen heel nochalant op de tempels en de bomen mogen gewoon groeien waar ze willen, het mos op de tempels wordt er niet afgehaald. Wij konden voornamelijk genieten van de kleinere tempels met weinig toeristen. Prachtig! Rome is mooi met al zijn pracht en praal, de tempels van Ankor spreken mij persoonlijk nog meer aan. Puur omdat het zo opgaat in de natuur.

09-01
Vandaag dag 2 in Ankor. om 4:30 ging de wekker want om 5:00 werden we opgehaald door onze tuktuk driver. We werden afgezet bij de grootste tempels van allemaal: Ankor Wat. Waar we samen met ongeveer 1000 andere touristen de zonsopgang gingen kijken. Als je zo op elkaar staat is de lol er voor wat ons betreft wel een beetje af, daarnaast was het bewolkt en viel de zonsopkomst tegen. (We lenen wel een goede zomopkomst foto van jou Renske!). Snel hebben we de drukte ontvlucht en zijn weer met onze grote tuktuk vriend gaan cruisen. Heerlijk om lekker samen die tempels te bezoeken (en we konden het stiekem niet laten om te doen of het zand lava was, dus we hebben de hele tempel springend, klauterend en klimmend getrotsseerd!).

Als volgende stop staat de hoofdstad van Cambodja gepland; Phnom Penh. Benieuwd wat we nu weer gaan beleven!!

Samenvatting voor Ellen: Feest, Fietsen, Gekkigheid, Natuur, Tempels.

Liefs Lisa en dikke doei van Richard

  • 10 Januari 2016 - 14:30

    Bianca:

    Hey Lisa,
    Wat fijn weer wat van je "te horen".
    Jullie beleven mooie dingen, leuk!
    Geniet er maak lekker van!
    Xxx

  • 10 Januari 2016 - 20:12

    Wilma:

    Hé, Lisa!
    Eindelijk zover.
    Geweldig, leuk die verslagen.
    Ik blijf je volgen, veel plezier

    Groet Wilma(collega Bloemswaard)

  • 20 Februari 2016 - 23:33

    Pema:

    Hahaha samenvatting voor ellen, prachtig! Super leuk verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Lisa

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 3190

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 Maart 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: